ANTALYA'DA ÜRKÜTEN TABLO "> ANTALYA'DA ÜRKÜTEN TABLO "> ANTALYA'DA ÜRKÜTEN TABLO ">

ANTALYA'DA ÜRKÜTEN TABLO

ANTALYA HABER Haber Girişi : 14 Eylül 2013 20:23
<font color=ANTALYA'DA ÜRKÜTEN TABLO " />
Makine Mühendisleri Odası (MMO) Antalya Şubesi Başkanı Hüseyin Barut, kentte denetlenen 2 bin asansörden yüzde 90’ının kullanılamayacak durumda olduğunu söyledi.
Makine Mühendisleri Odası (MMO) Antalya Şubesi Başkanı Hüseyin Barut, kentte denetlenen 2 bin asansörden yüzde 90’ının kullanılamayacak durumda olduğunu söyledi.
Makine Mühendisleri Odası(MMO), kamu yararına Türkiye’nin her noktasında çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.
MMO Antalya Şubesi olarak Muratpaşa ilçesinde asansör denetimlerine devam ettiklerine işaret eden Barut, şöyle konuştu: "Biz, bu işe ilk başlarken Antalya’daki asansör haritasını ortaya çıkarmayı hedefledik. Antalya’da 45 bin binada tarama yaptık. Muratpaşa, Kepez ve Konyaaltı ilçelerinde 12 bin asansör olduğunu tespit ettik. Bu asansörlerin 7 bini Muratpaşa, 3 bini Konyaaltı, 2 bininin Kepez sınırları içinde olduğunu belirledik. Tespitler yapılırken binalardaki yöneticilerin iletişim numaraları alındı. Yapılan görüşmelerin ardından denetimlere başladık. 2012 yılında il sınırları içinde yaklaşık 2 bin 150 asansör denetlenmiş ve yüzde 15’inin kullanılabilir olduğu belirlenmiştir" dedi. 2013 yılının ilk iki aylık döneminde Muratpaşa, Manavgat Belediyesi ile Organize Sanayi Bölgesi’ndeki 2 bine yakın asansörün denetimden geçirildiğini ifade eden Barut, şunları söyledi: "Bu asansörlerin yüzde 90’ını kırmızı etiket alarak, kullanımı tehlikeli olarak belirlenmiştir"

ASANSÖRLERİN YÜZDE 88’İ TEHLİKELİ
Asansör denetimlerine giden kişilerin mühendis ve işlerinde uzman olduğunun altını çizen Barut, sözlerine şöyle devam etti: "MMO’nun A tipi bir muayene kuruluşudur. Geçen yıl 3 ilçede 1800 asansörde denetim yapabildik. Bu yıl 2 bin 150 asansör denetledik. Denetlememizde iç açıcı sonuçlar çıkmadı. Asansörlerin yüzde 85 ile 88 arasında kullanılamayacağını belirledik. İnsanlar artık duyarlı olmaya başladı. Bu duyarlılık asansörlerin revize edilmesine yönelik bir çalışmaya itti. İlk kontrolün ardından, ikinci kontrolde eksikliklerin giderilmesi halinde uygunsa yeşil etiket veriyoruz."
Etiketlerin içeriği hakkında bilgi aktaran Barut, şunları söyledi: "Kırmızı etiket alan bir asansör binilemez ibaresini alır. Bu asansör kesinlikle kullanılmamalıdır. Asansördeki eksiklik kısa sürede giderilebilecekse sarı etiket kullanıyoruz. Hiçbir eksiği yoksa yeşil etiket veriyoruz. Bu da güvenle binilebilir anlamına geliyor.”

YÖNETİCİYE BÜYÜK SORUMLULUK
Asansör bakımında bina yöneticilerine önemli görevler düştüğünün altını çizen Barut, şunları söyledi: "Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği’nde yöneticinin asansörü kullanan kişilerin mal ve can güvenliğini sağlamak zorunda olduğu belirtiliyor. Bunu sağlaması içinde denetimlerin yapılması aylık ve periyodik kontrolleri yaptırılması gerekir. Biz aylık bakımının yapılıp yapılmadığını kontrol ediyoruz. Biz bunları ilgili belediyelere gönderiyoruz. O rapor doğrultusunda belediye o asansörü kapatabiliyor. Asansörle ilgili herhangi bir kaza söz konusu olursa yönetici direk bundan sorumlu oluyor. Çünkü denetimin yönetici tarafından yaptırılması gerekiyor."

TOPRAKLAMA ZAYIF
Başkan Barut, denetimlerde karşılaştıkları eksiklikleri şöyle anlattı:"Antalya’daki asansörlerde topraklama olayı zayıf. Bu raporlarda mevcut. Elektrik panolarında kaçak akım rölelerine rastlayamıyoruz. Regilatör gergi makinesi sivicinin olmaması ve foto sel olmaması, asansörün katında durmaması, fren kolunun kırık olması gibi teknik nedenlerden dolayı kırmızı veriyoruz. Biz bu eksiklerin giderilmesi için alanlardayız. Gerekli uyarılarımızı yaptıktan sonra, ikinci kontrolde bu eksiklikler giderilmişse yeşil etiketi veriyoruz."
Yaptıkları çalışmaların sadece denetim olmadığını, asansör firmalarının da yararına olduğunun altını çizen Barut, "Bir firma inşaata teklif verirken, bu kıstasları göz önünde bulunduruyor. Denetimlerin olduğunu biliyor. Bunun yanında asansör sektöründe çalışan personelin ciddi bir eğitimden geçmesi gerekiyor" dedi. Barut, kamu binalarından talep gelmesi halinde denetim yaptıklarını bugüne kadar yapılan kontrollerde olumsuzluklarla karşılaşmadıklarını kaydetti.

ASANSÖRE NASIL BİNİLİR
Asansör kullanırken aceleci olunmaması gerektiği uyarısını yapan Barut, sözlerine şöyle devam etti: "Asansörde kapıyı açtığımızda iç kabini görmeli ve öyle binmeliyiz. Fotoseller sağlıklı olmalıdır. Sizi görmeyen fotosel, kolunuzdan ve omuzunuzdan yaralanmanıza neden olabilir. Yük miktarından fazla yolcu binmemelidir. Kapıcılar çöp kutularını asansörle taşırken, iç kapıya dikkat etmelidir. Asansör kontrolleri bir prosedür değil, can ve mal güvenliğimiz açısından bir gerekliliktir."